Monday, February 8, 2016

Percutian ke Krabi Part 2

Sambungan Percutian ke Krabi Part 1
Day 3: 3 Februari 2016

Pagi ni kitorang plan nak cari sarapan orang aonang ni. So pusing2 jumpa kedai makan halal area masjid juga. Normally orang dekat sini makan pulut. Hahaha memang tak kena dengan tekak aku tapi bolehla merasai kelainan dia. Kuih2 mostly harga die satu 5bath. Aku beli 1 pulut pangang dan 1 lagi karipap. Air kosong suam dekat sini.
Harini kitorang kena checkout dari hotel 3 bees. So kemas barang terus letak beg dekat receptionist. Dan gerak ke Fossils Shell Beach untuk beli barangan cenderamata.
Tips beli barangan cenderamata
1) Area pantai mahal2 belaka tapi banyak pilihan
2) Area masjid: murah sikit dari area pantai
3) Area fossils: murah dari area masjid

Korang bargainlah selagi boleh.
Fossils shell beach ni agak jauh daripada tumpuan pelancong dan perjalanan ambil masa kira2 20 minit macam tu serta serius memang tak ramai orang. So memang banyak juga yang kitorang beli. Macam baju dewasa sehelai 80 bath, fridge magnet 50bath dan baju budak 2 helai 100bath. Yang murah die mestilah cengkerang. haha

Kitorang sempat la singgah ke Tesco Lotus untuk nunu beli kopi jenama Arabian. Katanya sedap. Haha sebab aku bukan penggemar kopi so tak minat sangat nak beli.
Kitorang balik terus cari gerai makan depan balai polis area pantai.
Order makan nasi goreng tomyam 50bath, nasi goreng ayam 50 bath, kuey tiaw pat thai 50bath. Air kosong disediakan free untuk pelanggan.

Haa kat sini famous Pancake Banana Nutella Yaminlah harga 40bath. Sedap dan lain rasa die dari area depan masjid. Dan sebab ramai pelanggan disebabkan penjual itu cantik. Hihihi

Singgah masjid sekejap lepastu stay dekat hotel untuk wifi. Hihi
Pukul 6 petang kami sempat ke pasar malam untuk cari kerabu manggi or mama seafood.
Pusing2 pasar dia dan sangat besar compare pasar batu8.
Dan finally jumpa kerabu manggi harga 50bath. Nak tahu rasa dia? Sedap wei. Banyak isi. Kalau boleh korang cakap less cili sebab kalau die bagi 1 sudu cili memang keluarlah asap daripada telinga korang. Haha
Beli air jus mangga dalam 20bath. Fatima beli buah-buahan tempatan nenas dengan mangga. Kemain. Zu beli seluar untuk adik2 dia. Aku tak ada. Hahaha

Malam gerak ke Krabi Town. Kitorang sampai dalam pukul 8.30 malam.
Sampai hotel terus jalan ke pasar malam beli drumstick 1 ketul15bath, cucuk2 15bath dengan air jus limau 20bath. Paling sedap air jus dia. Without added plain water and less sugar.

Balik hotel makan dan teruz Zzzz

Day 4: 4 Februari 2016

Our last day di Krabi.
Sarapan kami maggi. Kemain lapar pagi2 ni.
Owner hotel kata taxi akan pick up kitorang pukul 10.30 pagi. So tak sempat kemana2.
Sampai hotel habiskan duit yang ada. Sempat la beli maggi. Haha
Finally jam 5 petang sampai KLIA 2.
Yuhuuu rindu Malaysia.

*Terima kasih nunu dan zuzu sebab sudi jaga aku baik2. Hahaha even hp masuk air dan aku tetap tabah. LOL
Yang penting bajet kami RM420 seorang digunakan sebaiknya. Sangat2 budget. Banyak tempat yang kami tak pergi sebab fees dia agak mahal tapi bolehla untuk orang yang 1st time ke luar negeri. Hihi gitu

So korang plan la betul2. InsyaAllah senang je.
Follow ig : @syuhawada for any enquiry

Next ke Bandung, Indonesia pula kita. Wihuuuu

1 comment:

1. Mohd Reihan

Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang REIHAN BANDUNG TRANSPORT selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rezeki nya Amiin…. Reihan Bandung transport hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Reihan Bandung Transport menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.
    JOM JOM ke Bandung bersama Reihan, dijamin Muraaaah dan puas ^_^
    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Reihan…
    Dijamin Reihan bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..
    Contact Person :
    Mobile Phone : +6281323761223
    WhatsApp : +6281323761223
    Email : mohdreihan98@gmail.com
    Reihan Bandung Transport tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Ingat Bandung, Ingat kami..!

Anda perlukan khidmat supir untuk bercuti di Bandung..? No problem, Kami boleh bagi solusinya. REIHAN TOUR BANDUNG adalah salah satu syarikat muslim yang mengkidmat dalam bidang pelancongan. Bermula dari CAR RENTAL, Syarikat kami berubah menjadi Syarikat pelancongan yang menyediakan berbagai macam pakej tour di Bandung, Khususnya dalam pengkhidmatan supir. Kami ada karena anda perlukan. Tak payah risau dengan supir kami, semua supir kami sudah mempunyai pengalaman tinggi di bidang pelancongan, mereka Mesra, Jujur, Sopan dalam berprilaku, Santun dalam berkata.